Zdravotní rehabilitační cvičení

  • jak posílit hluboký stabilizační systém páteře - svaly, které drží a stabilizují naši páteř

  • jak relaxovat, uvolnit přetížené svalové skupiny a jak se protáhnout

  • jak správně dýchat - správný dechový stereotyp je prevence bolestí zad 

 

Využití jako prevence, ale také jako nápravné cvičení.

Vhodné také jako pokračování po fyzioterapii.

Správný dech a zapojení HSSP je důležité v každodenním životě i při sportu.

Využívám znalostí z kurzů DNS Sport podle Prof. PaeDr. Pavel Kolář,Ph.D 

V dnešní době je bolest zad brána jako normální, každodenní záležitost.  Bohužel už i děti na 1. stupni ZŠ si stěžují, že je bolí za krkem, v bedrech.... Nosí těžké tašky, hrbí se celý den v lavici, odpoledne pak u počítače nebo televize.  V celodenním programu chybí často pohyb nebo je pohyb jednostranný.

 

Problémy začínají již v útlém věku, kdy často vznikají špatné pohybové stereotypy.  Ukládáme naše děti v domnění, že je to v pořádku, do různých houpaček, nosítek či chodítek. Pomáháme jim se vstáváním či později s chozením. Sice s láskou, ale narušujeme tak správný kineziologický vývoj. Předbíháme a tím neumožníme svalům správně se zapojit do posturální funkce.  Hluboký stabilizační systém nemá šanci začít pracovat, jak má. Určité svalové skupiny jsou oslabené, jiné zase naopak přetížené. To později vede k bolestem zad, nohou, hlavy. A jelikož všechno v našem těle souvisí se vším, problémy pak pokračují i na jiných místech v našem těle, odrazí se i na psychice.

Všichni máme obecně málo pohybu, svaly ochabují. Trávíme většinu času u počítačů, v autech, u televize..... 

 

Neumíme správně dýchat, což také souvisí se stabilizací naší páteře. Bránice, jako hlavní dýchací sval, nefunguje správně. 

 

Každodenní dávka pohybu by se měla stát samozřejmostí tak, jako čištění zubů :). Stačí PÁR MINUT denně! 

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now